• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Dinfinans, saknade ränteuppgifter.

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Jag är ingen juridisk expert på detta vill jag börja med att påpeka men tror att ansvaret tyvärr faller på dig. Fakturor kan komma bort i postgången och det är ditt ansvar som låntagare att veta vilka lån du har tagit och när dessa sak fullgöras. En fordran preskriberas först efter tre år om inga påminnelser eller dylikt har skickats under tiden.

Sen är det väldigt dåligt av DinFinans att göra på detta sättet men det hjälper ju tyvärr ingen i detta fall :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Flera än mig som fått mail av dinfinans nu angående fakturan dom skickat ut här i dagarna?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fakturan 3047 som du fått per post avser dröjesmålsränta och påminnelseavgift på faktura: 204 som avser det lån du tagit hos oss, ett lån som du betalade för sent där av denna faktura som heter 3047.
Med vänlig hälsning
Erik


Fakturan är skickad nu för att vi har gjort en körning och stämt av alla räntor och då har det framkommit att du endast betlat ursprungsbeloppet trots din sena betalning.

Med vänlig hälsning
Erik
 

Villlösaminalån

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
23 Juli 2012
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Fick en faktura igår på dröjsmålsränta och påminnelseavgift på nästan 1500 kr, på ett lån jag SLUTBETALADE i fjol, enligt en Jim.
Jag skickade ett mail idag och sa att jag betalar inte detta, lånet är slutbetalat och därmed så!

Fy f-n vad dåligt!!
 

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Jag har inte fått nåt "förklaringsmail" bara en faktura med belopp som jag inte fattar var de kommer ifrån.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag mailade och frågade varför jag fick fakturan, därav "förklarings" mailen.
 

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Har fått 2 st exakt likadana fakturor igår påminnelseavgift samt dröjsmålsränta på 187 kr. Jag har betalat alla fakturor från de för ett år sen. Hur går jag tillväga? 187kr är inte jätte mycket, men vill inte betala de. De är så förjävliga.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Så dom vill ha pengar av redan betalda lån. Inte klokt. De har väl inte rapporterat en krona till skattemyndigheten för nån för betalda räntor
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Dröjsmålsräntor ska ju inte ingå i deklarationen så de ska de inte redovisa till skatteverket
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp